fotobanner

geel

LAATSTE NIEUWS

VERSLAG SCHOTLAND VAN BENNY EN DAVID

dag 9 en 10: Zaterdag heb ik nog een goed ontbijt genomen voor ik vertrok naar de boot. Ik moest maar 15km fietsen tot aan de boot waar ook een winkelcentrum aan verbonden was. Waar ik nog wat heb rondgefietst en een paar koeken en koffie's gedronken. Ik ben rond 16u00 naar de ferry gereden waar ik dadelijk kon inrijden met mijn fiets. De ferry is vertrokken om 17u00 met een heerlijke zon op het achterdek. waar ik nog een pintjes heb gedronken en genoten heb van de zon. Dan zondag om 9u30 waren we in IJmuiden, waar ik om 10u30 van de boot kon . Dan ben ik naar Amsterdam gefietst ongeveer een 25km voor daar de trein te nemen naar Eindhoven. In Eindhoven aangekomen moest ik nog 75km naar huis fietsen zodat ik om 17u00 thuis aankwam. En hier stopt het verhaal van Schotland waar ik zeer content en fier van ben dat ik deze vakantie heb ondernomen. Alleen spijtig dat mijne maat David er niet bij was en deze ervaring niet heeft mogen beleven.

FIN

dag 8: vandaag heb ik niet veel gefietst deze morgen nog wat rond gereden in Edinburgh en een paar koffie’s gedronken. Ik heb de trein genomen naar Newcastle om 13u08. In Newcastle aan gekomen hier de stad nog wat verkent maar veel te druk, ik ben verder gereden richting ferry waar ik halverwege een hotel heb gevonden voor te overnachten. Nu moet ik morgen nog een 15km fietsen tot aan de ferry. Gisteren avond nog een pint gaan pakken in Edinburgh. Maar echt spraakzaam waren ze niet in de pub, omdat iedereen tegenwoordig achter zijne gsm zit te tokkelen, dit is de ziekte van deze uitvinding DE SMARTPHONE. Nu morgen mijn laatste tocht met de boot terug naar IJmuiden. Morgen zal er geen verslag zijn omdat er geen wifi op de boot is maar ik ga dit maandag aanvullen.

Dag 7: Vandaag van Grangemouth naar Edinburgh gefietst ongeveer een 70km. Maar ik heb de kanaalweg genomen, omdat de lady of the house van de bed en breakfast van vandaag me de weg naar Edinburgh met de fiets had aangeraden langs het kanaal, omdat het nogal drukke wegen zijn naar Edinburgh. En ze had gelijk gewoon prachtig. Alleen de eerste 5 km waren geasfalteerd en dan de rest gewoon onverhard en omdat het gisteren goed had geregend was dit een cross parcours geworden en was het modder al wat de klok sloeg. Maar niet geklaagd ik heb vandaag geen regen gehad. En daarom heb ik mijn fiets maar gewassen aan het einde in Edinburgh aan het kanaal. Ik was al rond 15u00 in centrum van Edinburgh waar ik al vlug een hotel had gevonden. Dan had ik nog de tijd voor de stad te bezoeken, zeker een aanrader een geweldige stad. En ik heb vandaag ook wat fietsers tegengekomen langs het kanaal een Australiër een Amerikaan een Canadees en 2 Hollanders. Nu morgen terug naar Newcastle.

UITZICHT BOVEN OP DE TOP VAN EDINBURGH

dag 6: Vandaag heb ik niet zoveel km gedaan. Als ik de morgen vetrok is het na 10 min fietsen beginnen regen dat het er met bakken uitviel. Ik heb daarom maar 1 uur in de bergen gefietst, en het zag er naar uit dat het niet vlug zou stoppen met regenen. Daarom had ik besloten voor terug te fietsen naar Inverness en daar een train te nemen tot in Sterling. En een geluk dat ik dit gedaan heb, want het heeft geregend tot bijna in Sterling. Dan heb ik nog een 30km gefietst van Sterling tot in Grangemouth. Waar ik juist optijd aankwam want het begon weer te regenen. Ik heb in totaal vandaag een 70km gefietst. Gisteren avond ben ik wel in Inverness naar de oudste Pub geweest die er bestond in het centrum. Een echt schots feest brak daar los als ik al een guinness of 3 op had ze begonnen daar op de doedelzak en op de gitaar te spelen. De David had hier moeten bij zijn dan had hij aan de schotten zijn talent op de gitaar kunnen laten zien. Ik begon zelfs gaan te spreken als de schoten waarschijnlijk omdat ik al 3 guinness achterover had gekapt. Nu morgen naar Edinburgh waar ik morgen de stad ook eens ga bezoeken. En waar ik vrijdag de trein terug neem naar Newcastle.

dag 5: Vandaag van Fort William naar Inverness gefietst ongeveer een 105km. Het ging vandaag zeer vlot alleen wie denkt dat naast het water fietsen vlak rijden is, niet in Schotland hier is ook geen 5 meter plat en bochten daar hebben ze in Schotland een patent op denk ik. Hier is ook geen 5 meter recht, ik denk die mannen die deze wegen gemaakt hebben dat die wat te veel whisky hebben gedronken. En het links rijden ben ik ook gewent aan het worden. Ik heb vandaag geen regen gehad maar ik was juist op tijd binnen voor de regen. Ik ben vandaag langs het meer van Loch Ness gereden maar heb het monster niet gezien dus ik kan het niet mee naar huis brengen. Morgen terug richting zuiden in de bergen.

HET MEER VAN LOCH NESS

dag 4: Ik kon gisteren geen bericht sturen ik had gen wifi op de kamer. Gisteren heb ik 138km gereden van alexatria tot Fort William. Een prachtige rit gehad met 5 beklimmingen en met een prachtige natuur. Alleen 2 keer nat geworden, een regenbui over mijne jas maar ik denk dat dit hier normaal is, die schoten zijn dat gewent. En voor de rest is alles dik in orde mijn benen zijn nog goed en ik begin het schots dialect te verstaan. En ik heb vandaag een dikke hamburger gegeten met frieten en natuurlijk een pint bier mocht niet ontbreken.

DE BERGEN ( als u goed kijkt ligt er nog sneeuw op de bergen)

ALEXANDRIA STAD

Dag 3: Om 9u30 plaatselijke tijd kwam de boot aan in Newcastle. Eerst uit de boot en dan moest ik nog een 15km fietsen voor ik in het centrum kwam waar het station was van Newcastle. Maar ik had geluk ik had iemand aangesproken die daar woonde en die had me naar een fietspad gewezen NR72 die rechtstreeks naar het centrum ging dus een meevaller. Dan de trein naar Glasgow waar ik rond 14u15 aan kwam. Dan ben ik mijne fiets opgesprongen en ben door Glasgow gereden maar dat was gene kattenpis veel te druk en ik moest zeker 10km fietsen voor ik uit Glasgow was. Maar dan begonnen de bergen met mooie uitzichten en Glasgow was al vlug vergeten. Ik ben dan nog tot Alexandria gefietst ongeveer een 40km. Waar ik een B&B heb gevonden en een goei pint ga dirken en iets ga eten. Morgen verder naar dag 4

Dag 2: Wij hadden nog een goed ontbijt genomen voor we vertrokken naar IJmuiden. We moesten ongeveer nog een 70 km fietsen voor we daar waren rond 14u30. Dan gingen we mee aanschuiven voor op de boot te gaan maar ze moesten ons paspoort hebben en doen kwam David tot het besluit dat hij dat thuis vergeten was. En er was niets aan te doen den David mocht niet mee op de boot. Ik moest alleen vertrekken om 17u30 naar Newcastle. Met diep spijt in zijn hart moest David toe zien dat ik vertrok. En zo naar dag 3.

Dag 1: Verslag van den Benny. Wij zijn deze morgen vertrokken om 9u00 na een stevig ontbijt van ons Julia. We hebben vandaag 150 km gefietst. Dus 50 km meer dan we gepland hadden. Het ging zeer vlot vandaag: ik was in vorm en de David moest zeker niet onderdoen. Hij had zijn goede benen meegebracht. We zijn gestrand in Utrecht waar we een bed en breakfast gevonden hebben maar we krijgen een heel huis ter onzer beschikking: niet te doen maar wel geweldig. We hebben zelfs onze eigen bibliotheek. Nu goed rusten en een goede tas koffie plus goede nachtrust om er morgen terug in te vliegen.

Dag 1: verslag van david. Fietsen onder een stralend zonnetje in een decor van windmolens, sluizen, bruggen temidden van sympathieke, lees 'leutige' Hollanders over zeer verzorgde fietspaden. Wie had dat gedacht van onze Noorderburen? Alleszins vandaag tenvolle het werkwoord genieten gebezigd en nu nog even zalig vertoeven in een kast van een huis met een persoonlijke ijscrèmeventer. Op naar Ijmuiden...

VIVE LA FRANCE

Dag 10: Gisteren moest ik alleen van de kust naar Arles rijden 45 km. Maar ik was om 11u00 aan de kust vertrokken zodat ik om 14u00 in Arles aankwam. Zodat ik kon gaan eten en iets kon gaan drinken. Daarna ben ik in de stad nog wat gaan rondwandelen tot 17u30 dat ik nog een half uur moest rijden tot waar de bus ons kwam ophalen aan een camping. Daar had ik gevraagd voor me wat op te frissen en nog iets de eten en te drinken en dat was geen probleem. Mijn fiets heeft het volledig traject geen problemen gegeven zelfs geen platte band. De bus is om 20u00 aangekomen zodat we om 20u30 konden vertrekken voor vandaag terug in Eindhoven om 12u00 aan te komen waar ons Bo mij is komen halen. Dit is het einde van mijn trektocht door Frankrijk maar ik het er 200% van genoten ik ga dit zeker nog eens overdoen maar dan met ons Julia. Bedankt voor mij te volgen en dit is echt het einde van het verhaal.

FIN

Dag 9: Ik ben eindelijk aan de zee geraakt maar ik heb vandaag toch nog 100 km moeten afleggen als ik morgen moet terug rijden naar Arles nog een 45 km dan ga in totaal aan 1400 km zitten op 10 dagen 200km misrekend. Ik ben vandaag van Arles naar Maries-de-la-Mer gereden maar het was nog 100 km. Ik was hier aan zee om 14u00 en ben dadelijk gaan zwemmen en ben nadien in slaap gevallen op het strand. Gewoon een geweldig einde nu ga ik nog eens goed eten van de franse keuken met een goeie glas wijn voor morgen terug te komen met de fietsbus. Maar ik heb geweldige genoten van mijn avontuur ik zou het zo willen terug doen. Ook bedankt aan al de mensen die mij onderweg gesteund hebben en mijn verslagen hebben gelezen. Het einde van het verhaal zal zondag op de website komen omdat ik morgen geen wifi in de bus heb groeten uit Maries-de-la-Mer.

Dag 8: Was zeer mooi ik ben van Romans naar Avignon gereden 188 km ik heb me een beetje vergist in de afstand ik dacht dat ik met 180 km om mijn eindbestemming zou geraken maar tegen mijn ge weet wel. En er moeten er nog 40 bijkomen tot mijn eindbestemming. Maar dan ben ik morgen voormiddag op mijn bestemming. Ik heb vandaag drie bergen beklommen 390, 460, 598 hoogte meters dat kan ook telen maar wel de mooiste rit van de 8 dagen. Ik was pas om 19u00 u in het hotel in Avignon maar het is wel de moeite een geweldig luxueuze hotel. Voor morgen zal ik nog 40 a 50 km moeten doen tot mijn eind bestemming en dan ben ik aan La mer de france. tot morgen hopelijk mijn eindbestemming.

Dag 7: ik heb vandaag van port de Cheruy tot in Romans gereden 148 km. Gisteren het echte Franse leven leren kenen als ik ging eten in het hotel ben ik met 6 Frans mannen samen aan tafel gaan eten. Ik begon in mijn beste Frans gaan uit te legen dat ik van België naar arles ga rijden en ik was direct ten held van de Cafe ik werd dadelijk in de familie sfeer opgenomen ze haalde een gitaar naar boven begonnen gaan de zingen en dansen. Het echte Franse leven gewoon geweldig het feest heeft wel tot 24u00 geduurd gewoon fantastisch. Ik moet nog ongeveer 160 km fietsen voor ik mijn doel heb bereikt maar ik zal morgen zien hoe het verloopt misschien dat ik morgen mijn doel bereik we zullen zien op naar dag 8

Dag 6: Vandaag van Louhans naar Pont de Cheruy gereden ter hoogte van Lyon 140 km. Ik heb vandaag wel wat regen gehad maar het uitzicht maakt alles goed. Ik had wel wat geluk als ik hier arriveerde het begon hier zeer hard te regen en ik had juist op tijd een hotel gevonden anders was ik weeral doornat geworden en ik was juist opgedroogd. Voor de rest alles dik in orde met mij ik denk nog twee dagen en ik ben op mijn bestemming. Maar dan heb ik nog twee dagen om uit te rusten aan de kust. Voor mijne velo wordt het ook tijd dat het gedaan is denk ik want hij begint gaan te kraken. Of misschien is het omdat ik de sterk aan het worden ben wie weet. Op naar dag 7 tot morgen.

Dag 5: Ik heb vandaag weer 155 km gereden van Besancon tot Louhans. Ik heb wel vandaag een paar keer verkeerd gereden en moeten terug rijden maar mijn eigen schuld dikke bult ik moet maar beter opletten op de weg en de borden lezen. Ons Annemarie heeft haar uiterste best gedaan voor mijn plan te maken en ik moet zegen het is prachtig waar ze me doorstuurt op de franse wegen DANK U ANNEMARIE. Ik ben te morgen met de zon vertrokken maar ik was een 30 km weg en het werd terug bewolkt en ik heb geen zon meer gezien tot aan het hotel, waar ik ook heb moeten achter zoeken. Pas het 5e hotel kon ik binnen de rest was allemaal gesloten. Morgen ga ik proberen rond Lyon te zitten met de fiets maar is geen must ik ga zeker op tijd een koffie drinken. Op naar dag

Dag 4: Vandaag had ik een superdag de km gingen zeer vlot voorbij. Ik heb gelukkig vandaag geen regen gehad wel een hele dag bewolkt maar liever dit dan nat worden. Vandaag heb ik 155 km gereden van Neufchateau naar Besancon. Maar ik geniet van het uitzicht dat elke dag mooier wordt en ik begin stil de geur van de Provence te rieken. maar ik denk dat ik nu wel niet zo veel km kan maken omdat het wat heuvelachtiger wordt maar we komen er wel ik kijk er al naar uit voor dag 5 tot morgen

Verslag dag 3: Vandaag ben ik in Verdun vertrokken en heb ik gereden tot in Neufchateau 118 km. Vandaag ging het zeer goed alleen als ik s'morgen vertrok is het beginnen regen tot de middag. Dan is het gestopt met regen en ben ik opgedroogd voor ik in het hotel aankwam. Vandaag ben ik niet veel fietsers tegen gekomen waarschijnlijk met de regen (platte mannen) . ik heb hier in Neufchateau een heel mooi hotelke gevonden en zeer rustig. Ik ga nu eten de dag menu van het hotel zag er goed uit en dan met een fles wijn dit is het leven in Frankrijk. morgen naar dag 4 ik kijk er al naar uit.

Dag 2: Gisteren heb ik geen verslag kunnen schrijven de wifi van het hotel was zeer slecht en viel alle minuten uit. Maar hier het verslag van gisteren. Gisteren ben ik van Haybes naar Verdun gereden 155 km maar wel zeer zwaar ik had stevige wind natuurlijk in de verkeerde richting en redelijk heuvelachtig. Maar ik ben op tijd gestopt voor eten en drinken. Het was gisteren ook zeer warm tussen de 27 en 30 graden. Ik onderweg ook een Australiër leren kennen die 7 weken door Europa gaat rijden met de fiets. Wij hebben samen een 60 km gereden en onze verhalen gewisseld dan ging hij overnachten in een camping. Ik heb hier al veel fietsers tegen gekomen echte trekkers dat geeft wel een speciale band die dadelijk contact zoeken wat wel gezellig is als u alleen aan het fietsen bent. En voor de rest was dag 2 geslaagd.

Dag 1: Ik heb vandaag 195 km gefietst ik zit tegen de franse grens in een heel tof dorpje namelijk Heybes 2 km van Fumay. Ik heb hier een heel goed hotelke gevonden waar ik zeker tot rust kan komen voor morgen door Frankrijk
te trekken. Ik heb het wel een beetje onderschat met bagage rijden, de fiets is niet zo stabiel zoals ik met de koersfiets ga rijden maar ik amuseer me en ik pak het rustig aan en geniet van de omgeving. Er is geen stress zoals bij de triatlon wedstrijden en ik zie het helemaal zitten. Ik kijk er al naar uit voor morgen door Frankrijk te rijden en de franse lucht op te snuiven. Morgen het verslag van dag 2.